Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Ο ΦΙΛΟΞΕΝΟΣ παρουσιάζει την Αστέρω Κροταλία και την θεατρική της παράσταση "Τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα"



Η Αστέρω Κροταλία από την Γιόλου της Πάφου στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στον ΦΙΛΟΞΕΝΟ με αφορμή την θεατρική παράσταση , "Τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα" την οποία έγραψε και σκηνοθετεί, αναφέρθηκε γενικά στο συγκεκριμένο θέατρο που θα ανεβεί στις 3 Μαρτίου 2014 στο Δημοτικό σχολείο της Γιόλου, στους ηθοποιούς που λαμβάνουν μέρος αλλά και στις δικές ης δουλειές που έχουν σχέση με το θέατρο.
Τα εισιτήρια της παράστασης της οποίας χορηγός επικοινωνίας είναι ο ΦΙΛΟΞΕΝΟΣ,  έχουν σχεδόν εξαντληθεί.



  1. 1. "Τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα". Είναι μια θεατρική παράσταση την οποία έγραψες και σκηνοθετείς. Πες μας μερικά πράγματα για το έργο το οποίο ανεβαίνει στην Καθαρά Δευτέρα 3-3-2014 στο Δημοτικό σχολείο Γιόλου.
Το έργο « Τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα» το έχω γράψει αποκλειστικά για τις ανάγκες του θεατρικού ομίλου «Στ’ αχνάρκα της παράδοσης» . Μόνο από τον τίτλο μπορεί να καταλάβει κάποιος ότι είναι εμπνευσμένο από τα πρόσφατα γεγονότα που συμβαίνουν στον τόπο μας  την οικονομική κρίση και την κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος. Είναι ένα Κυπριώτικο σκετς , γραμμένο στην Κυπριακή διάλεκτο το οποίο αφήνει τα δικά του μηνύματα και θα διασκεδάσει παράλληλα τον κόσμο.

  1. Οι ηθοποιοί που λαμβάνουν μέρος είναι ερασιτέχνες;
Οι ηθοποιοί είναι ερασιτέχνες. Είναι όμως παιδιά τα οποία έχουν ασχοληθεί ξανά με το θέατρο είτε στο σχολείο είτε και μέσα από τους θεατρικούς ομίλους  των Κέντρων Νεότητας.




  1. Γιατί διάλεξες την Γιόλου για να παρουσιάσεις αυτό το έργο;
Η πρώτη παράσταση θα γίνει στην Γιόλου. Δεν είναι τυχαία η επιλογή αυτή μιας και η πλειοψηφία των ηθοποιών κατάγονται από την Γιόλου. Έχουμε συνηθίσει τον κόσμο της Γιόλους σε τέτοιου είδους δραστηριότητες και μιας και ήταν επιθυμία των συντελεστών κάνουμε αρχή «εντός έδρας» πράγμα που βολεύει ιδιαίτερα και τα παιδιά αφού δεν θα χρειαστούν ιδιαίτερες μετακινήσεις για τις τελευταίες πρόβες μιας και  είναι  μέρες χαράς, ξεγνοιασιάς και γλεντιού αφού μιλάμε για το τριήμερο της αποκριάς.
Μετά την παράσταση στην Γιόλου, τον ίδιο κιόλας μήνα ακολουθούν άλλες δύο παραστάσεις τις οποίες θα σας ανακοινώσουμε αργότερα.

  1. Είναι η πρώτη φορά που ασχολείσαι με το γράψιμο θεατρικής παράστασης αλλά και σκηνοθεσίας;
Το κυπριώτικο σκετς « τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα» δεν είναι το πρώτο μου έργο. Ασχολούμαι με την συγγραφή Κυπριώτικων σκετς εδώ και πολλά χρόνια.  Η συγγραφή Κυπριώτικων σκετς προέκυψε μέσα από τις δραστηριότητες μου στα Κέντρα Νεότητας και την ανάμειξη μου στο Θεατρικό Όμιλο της Κοινότητας μου  , ο οποίος ανέβασε πολλά από τα έργα μου.  Έργα μου έχουν επίσης διακριθεί στο διαγωνισμό συγγραφής κυπριώτικου σκετς και έχουν μεταδοθεί από το ΡΙΚ. Το έργο μου «τα πλούτη εν αξίζουσιν» το οποίο είναι γραμμένο και σε τετράστιχα, πράγμα το οποίο έχω κληρονομήσει από τον πατέρα μου  πήρε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα στο διαγωνισμό συγγραφής Κυπριώτικου Σκετς, που διοργάνωσε το ΡΙΚ το 2010.
Το 2011 έχω εκδώσει ένα βιβλίο με τίτλο « στ΄αχνάρκα της παράδοσης» - Κυπριώτικα σκετς  το οποίο περιλαμβάνει 9 από τα έργα μου. Ένα από αυτά έχει ανεβάσει το περασμένο καλοκαίρι ο Θεατρικός όμιλος Κουκλιών ενώ στις 5 του Μάρτη θα έχω την χαρά να παρακολουθήσω τα παιδιά  του Θεατρικού Ομίλου  Ομόνοιας Αραδίππου  που θα ανεβάσουν « Τα πλούτη εν αξίζουσιν» στην Αραδίππου.

Με την σκηνοθεσία δεν είναι η πρώτη φορά που έχω ασχοληθεί αφού και παλαιότερα είχα σκηνοθετήσει πολλά έργα στον όμιλο του Κέντρου Νεότητας της κοινότητας μου. Ο κόσμος με γνωρίζει σαν δασκάλα χορού η οποία ακολουθά πιστά τ’ αχνάρκα της παράδοσης.  Πέραν του χορευτικού τμήματος ο όμιλος μας έχει κάνει αρχή και με Θεατρικό τμήμα άρα έχω όλη την καλή διάθεση να στηρίξω και τα δύο παράλληλα. Πέραν από την συμμετοχή μου στον Θεατρικό Όμιλο του Λαογραφικού Ομίλου « Στ’αχνάρκα της παράδοσης» δεν με βλέπω να ασχολούμαι επαγγελματικά με το Θέατρο.  Μετά χαράς όμως θα είμαι στο πλευρό των παιδιών που επιθυμούν να συμμετέχουν στον Θεατρικό όμιλο, και θα βοηθήσω να κρατηθεί η κυπριακή διάλεκτος και να γίνεται γνωστή στα νέα παιδιά μέσα από τις διάφορες ατάκες και φράσεις που συναντούν σε κάθε έργο.

  1. Υπάρχει ενδιαφέρον για την θεατρική παράσταση "Τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα";
Η θεατρική παράστασή « Τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα» φαίνεται να έχει μεγάλο ενδιαφέρον και από άτομα που διαμένουν στην κοινότητα αλλά και εκτός. Τα εισιτήρια έχουν σχεδόν εξαντληθεί. Ο κόσμος έχει φαίνεται ανάγκη από καλές αλλά και φθηνές θεατρικές παραστάσεις. Γιατί κακά τα ψέματα και αυτό είναι ένα καλό κίνητρο για μια πολυμελείς οικογένεια να ξεφύγει από τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Αν και συνεχίζω να γράφω, τουλάχιστο για τους επόμενους έξι μήνες ο θεατρικός όμιλος « Στ’ αχνάρκα της παράδοσης» δεν θα προχωρήσει με οποιοδήποτε  άλλο έργο αφού για  « τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα» έχουν  προγραμματιστεί τουλάχιστο έξι ακόμα παραστάσεις εντός και εκτός επαρχίας. Δεν ξέρω αν κάποιος άλλος θεατρικός όμιλος επιλέξει να ανεβάσει κάποιο από τα έργα μου.

  1. Οι δικοί σου άνθρωποι σε στηρίζουν σε αυτή του την προσπάθεια;
Οι δικοί μου άνθρωποι, η οικογένεια μου αλλά  οι γονείς μου ιδιαίτερα είναι αυτοί που με καθοδήγησαν «Στ’αχνάρκα της παράδοσης»  αυτοί που με έμαθαν να αγαπώ τον τόπο μου, που με βοήθησαν να μεγαλώσω τηρώντας τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μου , έτσι βρίσκονται πάντοτε στο πλευρό μου και τους ευχαριστώ ξεχωριστά γι’ αυτό. Μεγάλη στήριξη σε κάθε μου βήμα στα χνάρια της παράδοσης και του Πολιτισμού έχω από τον για χρόνια συνεργάτη και πρόεδρο του Πολιτιστικού Λαογραφικού Ομίλου «Στ΄αχνάρκα της παράδοσης» κύριο Ευθύμιο Αναστασίου τον οποίο και ευχαριστώ πάρα πολύ.
Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω ξεχωριστά τους συντελεστές του έργου «Τα ριάλλια ριάλλια τζιαι πούντα». Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους  μικρούς μου ηθοποιούς: Εύα, Κωνσταντίνα, Σταύρη, Γιώργο, Σάββα, Παναγιώτα, και Αντώνη που με ανέχονται. Χαίρομαι που έχουν καταλάβει πως σημασία δεν έχει η Ιθάκη αλλά το ταξίδι. Σημασία δεν έχει δηλαδή η παράσταση αλλά όλα αυτά τα όμορφα που ζουν καθημερινά στις πρόβες, όλες αυτές οι αξέχαστες στιγμές, τα πειράγματα και το ασταμάτητο γέλιο. Και όλα αυτά τα ζουν στον Θεατρικό Όμιλο « Στ’ αχναρκα της παράδοσης» που πέραν από την υγιείς απασχόληση έχει να τους προσφέρει ακόμα πολλά.


Ιδιαίτερες ευχαριστίες και στον ΦΙΛΟΞΕΝΟ που βρίσκεται με τον τρόπο του στο πλευρό του ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «Στ’ αχνάρκα της παράδοσης» από την πρώτη μέρα της ίδρυσης του, που προβάλλει και βοηθά με τον τρόπο του στην διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. 

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151890156261825

Δεν υπάρχουν σχόλια: